Ik heb schade en sta bij een tophersteller, wat nu?
Heb je schade aan je auto en sta je nu bij een tophersteller? Je hoeft ons niet te bellen, maar kunt makkelijk en snel je schade melden via Mijn Account. Dit is hoe het werkt:
Heb je een andere vraag over jouw schade?
Misschien staat het antwoord op jouw vraag hieronder.
Wat te doen bij ruitschade?
Als je autoruitschade hebt en Beperkt Casco of All Risk verzekerd bent, hoef je bij Allianz Direct geen schadeformulier in te vullen of via Mijn Account een melding te maken. In plaats daarvan kun je direct een afspraak maken bij een van onze aangesloten glasherstellers, waar en wanneer het jou uitkomt. Op onze pagina over ruitschade vind je meer informatie over wanneer ruitschade is gedekt en hoe het zit met je schadevrije jaren.
Wat te doen bij letselschade?
Heb je naast schade aan je auto ook lichamelijke schade? Bijvoorbeeld verwondingen of pijn? Om het jou zo gemakkelijk mogelijk te maken, leggen we je graag uit hoe de verdere afhandeling van letselschade er voor jou uit ziet. Check hier hoe de schade wordt vastgesteld en vergoed, met wie je eventueel te maken kunt krijgen en wat je van ons kunt verwachten.
Aansprakelijk gesteld, wat nu?
Erken geen schuld en doe geen uitspraken over een schadevergoeding. Beschrijf voor jezelf de schade en het ontstaan ervan zo uitgebreid mogelijk. Meld je schade en wij gaan direct voor je aan de slag.
Wat als ik schade met een tegenpartij heb?
Bij een botsing met een tegenpartij moet je altijd samen een schadeformulier invullen. Heb je geen schadeformulier? Je kunt 'm hier direct downloaden.
Hoe snel hoor ik van jullie?
Nadat je de schade hebt gemeld, gaan wij direct voor je aan de slag. We doen ons best om je zo snel mogelijk op de hoogte te brengen over de afhandeling. Afhankelijk van hoe ingewikkeld je schade is, kan dit 15 werkdagen duren. Zodra wij een update hebben over de afhandeling van jouw schade, ontvang je van ons een mail.
Ik heb net schade gemeld en zie twee dossiers in Mijn Account staan. Waarom?
Als je All Risk verzekerd bent en er naast schade aan je eigen voertuig ook andere voertuigen bij betrokken zijn, dan maken we altijd twee dossiers voor je aan in Mijn Account: een dossier voor jouw voertuig en een dossier voor het betrokken voertuig. Zodra bekend is wie in dit geval de 'schuldige' is, sluiten we eventueel het tweede dossier. Je hoeft hier dus niks voor te doen.
Heb je een andere vraag?
Check dan onze veelgestelde vragen. Grote kans dat we jouw vraag al eens beantwoord hebben.