Sam Hazelaar (27) is amper 23 jaar oud als hij bij Allianz Direct terecht komt als stagiair. Hij mag er zijn scriptie schrijven, waarvoor hij de voorspellingen van het aantal autoschades induikt. En hij treft het: vier jaar later werkt Sam met veel plezier in vaste dienst voor het bedrijf. Hij vertelt graag waarom werken voor Allianz Direct voor hem zo goed heeft uitgepakt.
Voor Sam is het de mix van het vakinhoudelijke en de goede sfeer die er heerst bij Allianz Direct, dat hij het zo leuk vindt om in het Rotterdamse bedrijf te werken. Vraag je hem naar zijn hoogtepunten van zijn tijd bij Allianz Direct, dan mogen de skireizen niet ontbreken. Sam is een van de medewerkers die dit jaarlijkse uitje organiseert. Sam: “Zo’n skireis is ook een krachtige manier om mensen aan elkaar te binden. Vanaf het moment dat je met collega’s de pistes en de apres –ski onveilig hebt gemaakt, heb je een hechtere band. Dat werkt echt!”
Een doel, een beloning
Het is slechts een van de vele te gekke dingen die Sam met zijn collega’s van Allianz Direct heeft ondernomen. In 2018 kwam de CEO van Allianz Direct met een challenge: als zijn medewerkers een target zouden halen, zou hij een grote donatie doen voor een goed doel in Zambia. Sam: “Dat geeft zo’n motivatie! Dit target hebben we gehaald. Niet veel later vertrokken we met een groep van twaalf collega’s naar Zambia om hier voor twee gezinnen huizen te bouwen en twee waterkiosken te openen. Dat was voor ons bijzonder, maar zeker ook voor de mensen daar.”
In zijn functie houdt Sam zich bezig met de prijzen van verzekeringen. Hij struint de markt af en speelt in op er gebeurt. Sam: “Ik leer elke dag meer, geen dag is hetzelfde voor mij. Dat komt ook doordat Allianz Direct een ontzettend innoverend bedrijf is. We kijken continu waar er verbeteringen kunnen worden aangebracht. Dat past heel goed bij mij, ik wil altijd blijven ontwikkelen en zeker niet stilstaan.”
Groeikansen bij Allianz Direct
Sam is vooral ook blij met de groeimogelijkheden die hij binnen het bedrijf krijgt. “Toen ik hier begon wist ik niets van het bedrijfsleven. Ook verzekeringen waren me nog nagenoeg onbekend. Maar al vanaf het allereerste moment heeft elke collega me serieus genomen, in welke functie die ander ook zat. Mijn mening telt ook. Door die bedrijfscultuur durf je sneller iets te zeggen en stappen te zetten. Zo heb ik me in korte tijd enorm ontwikkeld. Ik ben veel zelfverzekerder geworden bij Allianz Direct en geloof meer en meer in mijn kracht.”
Uitgekeken is Sam dan ook voorlopig niet bij Allianz Direct. “Het mooiste van dit bedrijf vind ik misschien wel dat we alles samendoen. Je bent niet slechts één onderdeeltje in je functie, maar mag je over elk onderdeel in het bedrijf uiten. Inmiddels begeleid ik ook stagiaires en geef ik gastlessen op universiteiten, vanuit Allianz Direct. Sinds ik hier werk groei ik hard en daar ben ik voorlopig nog niet mee klaar!”
Meer lezen over de mensen achter Allianz Direct?
Made by Ron
Allianz Direct wordt gemaakt door de mensen die er werken. Een van hen is Ron, Head of Marketing & Sales
Joost van Namen
Maak kennis met expert Joost van Namen. Joost is Circle Lead Customer Service bij Allianz Direct en heeft daardoor een expertise ontwikkeld op het gebied van onze verzekeringen.