Van een opleiding criminologie naar Customer journey expert underwriting & fraud bij Allianz Direct. Aan deze functienaam heb je een mond vol, maar simpel gezegd is het Natasja Voorsluijs (30) die binnen Allianz Direct expert is op fraudebestrijding. Hoe meer mensen eerlijk omgaan met hun verzekering, hoe meer klanten Natasja tevreden kan stellen. Ze deelt er waardevolle inzichten over.
Als iemand gedreven is in haar werk, dan is het Natasja wel. “Ik had altijd de droom om bij de politie te gaan werken, maar toen ik dat eenmaal bereikt had en merkte hoe laag het werktempo er ligt, viel mijn droom in duigen. Je werkt aan slechts een klein onderdeel van een onderzoek, waardoor je jezelf altijd afvraagt: hoe is het nu eigenlijk afgelopen?”
Fictie vs. realiteit
Het vak criminologie klinkt vaak ruiger dan dat het in werkelijkheid is: “Veel mensen denken bij criminaliteit aan een moordzaak of ernstige delicten. Terwijl fraude net zo goed een vorm van criminaliteit is. Maar wel een vorm die minder angstaanjagend klinkt dan moord. Hoewel er weinig aandacht voor deze criminaliteitsvorm is, spreekt mij dit juist heel erg aan.” Binnen Allianz Direct krijgt ze ruim vijf jaar geleden de kans om op de acceptatie- en fraude-afdeling te gaan werken. “Ik werk graag met cijfers en verschillende technieken, en word er blij van als ik analyses mag uitvoeren. In mijn functie bij Allianz Direct lijkt alles samen te vallen en daarom heb ik het hier zo naar mijn zin. Ik hou ervan als ik dingen kan onderbouwen aan de hand van data en ik vind het interessant dat ik aan de hand daarvan keuzes mag maken.”
Inspireren
Binnen Allianz Direct neemt Natasja een verantwoordelijke taak waar. “Inmiddels bedenk ik zelf de onderzoeksvraag, tot de implementatie binnen onze organisatie. Doordat we met Allianz internationaal opereren is mijn functie binnen het bedrijf uitgegroeid naar procesmanager. Vanuit deze rol werk ik samen met collega’s van andere Europese vestigingen als Italië en Duitsland. Het is heel inspirerend om te zien hoe het verzekeringslandschap over de grenzen is opgebouwd. De acceptatieregels verschillen erg per land en daar kun je veel van leren. Het grootste verschil met andere landen is dat wij veel data vanuit onze klanten kunnen verzamelen. Dat is heel waardevol in mijn functie waarin ik klantreizen mag begeleiden. Met die inzichten kan ik collega’s van andere Europese vestigingen inspireren. De veelzijdigheid in mijn werk is heel leuk, ik ben echt expert op mijn vakgebied en dat geeft veel energie!”
Motivatie
De vrijheid die Natasja in haar werk bij Allianz Direct ervaart, motiveert enorm om na vijf jaar nog steeds met plezier haar werk te beoefenen. “Ik krijg het vertrouwen om processen zelf in te richten en te verbeteren. Bijvoorbeeld door te onderzoeken hoe we een betere verzekeringsdekking voor onze klanten kunnen regelen. Of hoe we klanten een betere prijs kunnen aanbieden. Ik werk geen opgedragen lijst van mijn leidinggevende af, maar bepaal zelf wat we binnen onze organisatie kunnen verbeteren. Dat gevoel van vrijheid werkt enorm motiverend. Je merkt dat de wil om zaken te verbeteren onder onze collega’s groot is. We willen heel veel, en dat betekent dat we soms ook afgeremd moeten worden. Maar heel eerlijk: ik word gelukkiger in een bedrijf waar het werktempo hoog ligt, dan dat een organisatie niet vooruit te branden is. De balans is hier precies goed!”
Meer lezen over de mensen achter Allianz Direct?
Made by Tycho
Allianz Direct wordt gemaakt door de mensen die er werken. Een van hen is Tycho, Customer Loyalty Team Member.
Made by Dilek
Allianz Direct wordt gemaakt door de mensen die er werken. Een van hen is Dilek, Customer Loyalty Team Member.
Joost van Namen
Maak kennis met expert Joost van Namen. Joost is Circle Lead Customer Service bij Allianz Direct en heeft daardoor een expertise ontwikkeld op het gebied van onze verzekeringen.
Made by Ron
Allianz Direct wordt gemaakt door de mensen die er werken. Een van hen is Ron, Head of Marketing & Sales