Vragen over het verlengingsvoorstel dat je van ons hebt ontvangen ?
We helpen je graag verder.
Wat is een verlengingsvoorstel?
Eens per jaar wordt je lopende verzekeringspolis verlengd (ook wel geprolongeerd). Wij en jijzelf hebben op dat moment de mogelijkheid om wijzigingen door te voeren die ingaan op de eerste dag van het nieuwe verzekeringsjaar.
De premie in je een stijging of daling zijn ten opzichte van je huidige premie. Zo kan de premie bijvoorbeeld stijgen door een stijging van onze kosten als gevolg van inflatie, of een verhoogde kans op schade door klimaatverandering. De premie op eenzelfde manier ook dalen wanneer inflatie afneemt, of wanneer de kans op schade minder groot is geworden.
Ongeveer een maand voor de verlenging ontvang je van ons een e-mail met ons voorstel voor het nieuwe verzekeringsjaar. Je kunt dit verlengingsvoorstel bekijken in Mijn Account. In het voorstel zie je onder meer jouw premie voor het nieuwe jaar en de mogelijkheid om zelf een wijziging per verlengingsdatum door te voeren in je polis. Bij de documenten vind je ook het nieuwe polisblad.
Was dit artikel nuttig?
Wat moet ik doen als ik akkoord ben met het verlengingsvoorstel?
Helemaal niets! Je verzekering wordt dan automatisch verlengd.
Was dit artikel nuttig?
Waarom wijzigt mijn premie?
Het kan zijn dat je bij het verlengingsvoorstel te maken krijgt met een premiewijziging. Dit kan zijn vanwege inflatie, waardoor de kosten om iets te laten herstellen stijgen. Ook kunnen veranderingen in risico’s en schadecijfers, bijvoorbeeld inbraken en storm, invloed hebben op jouw premie.
Was dit artikel nuttig?
Wat als ik mijn verzekering wil wijzigen nadat ik het verlengingsvoorstel heb ontvangen?
Wil je jouw gegevens aanpassen? Via Mijn Account vind je het overzicht van jouw verzekering en informatie. Hier kun je makkelijk en snel zelf je gegevens aanpassen en verzekeringen toevoegen. Dit kan allemaal makkelijk en snel in Mijn Account.
- Je telefoonnummer en e-mailadres aanpassen
- Je adres wijzigen, maar let op: voor je nieuwe adres moet je dan een nieuwe woonverzekering afsluiten, dit kan ook in je Mijn account.
- Je IBAN aanpassen
- Je polisblad downloaden
- Een autoverzekering toevoegen
- Een reisverzekering toevoegen
Wil je een andere wijziging doorgeven? Neem dan even contact met ons op, dan helpen we je graag verder.
Hoe wordt de premie berekend voor mijn woonverzekering?
Wij berekenen je premie op basis van allerlei factoren, bijvoorbeeld de gezinssamenstelling. Andere factoren die we meenemen in de premieberekening zijn inflatie en bijvoorbeeld wijzigingen in de schadecijfers door inbraken en stormen. Dit doen we op het moment dat je je bij ons verzekert.
Aan het einde van jouw verzekeringsjaar berekenen we je premie opnieuw. Een maand van tevoren ontvang je dan van ons een premie alert met daarin de nieuwe premie voor het volgende verzekeringsjaar.
Hoe kan ik in Mijn Account inloggen?
Je kunt inloggen in Mijn Account met je e-mailadres. In plaats van een wachtwoord werken wij met een tijdelijke inlogcode. Deze sturen wij je toe via mail of sms en daar kun je één keer mee inloggen. Daarna is de code verlopen.
Inloggen met mijn e-mailadres in Mijn Account lukt niet
Dit kan liggen aan dat je al eerder klant bent geweest. Gebruik je jouw e-mailadres misschien al op een oud account? Stuur ons dan een bericht via de chat, rechtsonder in je scherm. Dan passen wij dit voor je aan. We zitten doordeweeks voor je klaar tussen 8.30 uur en 21.00 uur.
Verandert mijn premie door schade?
Als je schade hebt geclaimd via je Inboedelverzekering of Opstalverzekering, heeft dit geen directe invloed op jouw premie. Wel is het zo dat als je heel vaak schade claimt, wij dit in je premieberekening kunnen meenemen.
De premie in je verlengingsvoorstel kan stijgen of dalen ten opzichte van je huidige premie. De premie kan bijvoorbeeld stijgen doordat onze kosten zijn gestegen als gevolg van inflatie, of door een toegenomen kans op schade door klimaatverandering.
Kan ik mijn woonverzekering aanpassen om de premie te verlagen?
Wil je de premie voor je woonverzekering verlagen? Dan kun je overwegen je eigen risico te verhogen. In ruil voor een hoger eigen risico krijg je korting op je premie. Ook kun je nagaan of je bepaalde aanvullende dekkingen nog wel nodig hebt, zoals de All Risk dekking.
Geef je wijzigingen door via een chatbericht, rechtsonder in je scherm. We zitten doordeweeks voor je klaar tussen 8.30 uur en 21.00 uur. Buiten openingstijden zie je de chatoptie niet.
Was dit artikel nuttig?