Vragen over het afsluiten of de voorwaarden van een autoverzekering?
We helpen je graag verder.
Krijg ik korting wanneer ik per jaar betaal?
Ja, je krijgt 3% korting op je premie als je ervoor kiest om per jaar in plaats van per maand te betalen.
Je kan je betaaltermijn aanpassen voordat je nieuwe verzekeringsjaar start. Geef je wijzigingen door via een chatbericht, rechtsonderin je scherm. We zitten doordeweeks voor je klaar tussen 8.30 uur en 21.00 uur. Buiten openingstijden zie je de chatoptie niet.Heb ik bedenktijd na het afsluiten van een verzekering?
Ja. Je kunt de verzekering binnen 14 dagen met terugwerkende kracht beëindigen. De premie die je betaalt hebt krijg je dan van ons terug.
Ik heb al een autoverzekering bij Allianz Direct. Krijg ik pakketkorting als ik een woonverzekering afsluit?
Nee. Wij hebben geen pakketkorting, maar bieden liever iedereen een scherpe premie. Benieuwd wat jouw premie bij ons zou zijn? Bereken deze makkelijk en snel online.
Wat is het verschil tussen inboedel en opstal?
De Opstalverzekering en de Inboedelverzekering zijn beide Woonverzekeringen, maar dekken een ander deel van jouw woning:
- Opstal is je huis zelf en alles wat vast is/zit aan je huis of tuin (zoals een schuur of terras).
- Inboedel is alles wat los staat in je huis of tuin (zoals meubilair, decoratie en apparatuur).
Wat is er verzekerd met de opstalverzekering?
Met onze opstalverzekering ben je gedekt voor de meest gangbare schades zoals brand-, storm- of waterschade. Dit geldt niet alleen voor je woning, maar ook voor de bijgebouwen op hetzelfde adres, zoals een garage of schuur. Ontdek onze opstalverzekering in deze korte video.
Je kunt bij onze Opstalverzekering kiezen voor een All Risk dekking. In onze voorwaarden staat precies waar je wel of niet voor verzekerd bent.
Waar vind ik de polisvoorwaarden?
De polisvoorwaarden vind je op onze downloadspagina. Kijk op jouw polisblad in Mijn Account voor de juiste versie.
Heeft Allianz Direct ook een verzekering voor mijn spullen buiten het huis?
Wij hebben geen aparte buitenhuis verzekering. Wel zijn je spullen tijdelijk (tot 3 maanden) buiten het huis verzekerd. De dekking is verschillend per situatie. Lees er alles over in onze polisvoorwaarden.
Ik heb een appartement, kan ik mijn opstalverzekering ook bij jullie afsluiten?
Nee. Bij een flat of een appartement ben je samen met alle bewoners eigenaar van het hele gebouw. Daarom moet je het namens iedereen verzekeren, bijvoorbeeld met een vereniging van eigenaren. Bij ons kan dit helaas niet.
Ik heb een Inboedelverzekering. Is mijn smartphone altijd verzekerd?
Nee, schade door bijvoorbeeld vallen en stoten van smartphones, tablets en andere mobiele elektronica zoals smartwatches en smartglasses is nooit verzekerd. Ook niet bij een All Risk inboedelverzekering! Kijk voor meer informatie hierover in onze voorwaarden.
Zijn de spullen die in mijn tuin staan of liggen ook verzekerd op de inboedelverzekering?
Ja, maar niet als de schade is ontstaan door storm, neerslag, sneeuwdruk of rioolwater.
Heb je schade door vandalisme of diefstal? Dan betalen we alleen voor:
- Tuinmeubels, zoals een bankje of een tafel.
- Tuingereedschap, zoals een hark of een gieter.
- Beelden en verlichting in je tuin.
- Vlaggen(stokken)
- Wasgoed en droogrekken.
Hoe wordt de premie berekend voor mijn verzekering?
Wij berekenen je premie op basis van allerlei factoren, bijvoorbeeld je schadevrije jaren. Hoe meer schadevrije jaren je hebt, hoe meer ervaring je hebt in rijden zonder het maken van een schade. Andere factoren die we meenemen in de premieberekening zijn bijvoorbeeld inflatie en wijzigingen in schadecijfers door inbraken en stormen. Dit doen we op het moment dat je je bij ons verzekert.
Aan het einde van jouw verzekeringsjaar berekenen we je premie opnieuw. Een maand van tevoren ontvang je dan van ons een premie alert met daarin de nieuwe premie voor het volgende verzekeringsjaar.
Waarom zou ik mijn woonverzekering maar bij één verzekeraar onderbrengen?
Een schade is vaak verzekerd op verschillende verzekeringen. Dan is het wel zo handig om maar met één verzekeraar te maken te hebben. Zie de volledige uitleg in deze korte video.
Ik ben bij jullie verzekerd maar ik heb nog geen polis ontvangen
Als je je verzekering aangevraagd en betaald hebt, krijg je direct van ons een e-mail met je polisblad. Niks gehad? Dan heb je misschien je e-mailadres verkeerd ingevuld. Stuur ons een chatbericht met het goede e-mailadres en dan passen we dit voor je aan. Daarna kun je je polis bekijken door met dit e-mailadres in te loggen in Mijn Account.
Ik ben een uitwonende student, ben ik meeverzekerd via mijn ouders?
Zelf een verzekering afsluiten is niet altijd nodig. Bekijk wanneer wel en niet in deze korte video.
Waarom ben ik afgewezen?
Wat vervelend dat wij je niet kunnen verzekeren. Om een scherpe premie en voorwaarden te kunnen bieden, kunnen we helaas niet iedereen verzekeren. Ontdek wat de reden voor de afwijzing kan zijn geweest bij de meest voorkomende redenen van afwijzing van je autoverzekering, woonverzekering of reisverzekering.
Was dit artikel nuttig?