Mijn Account: hoe werkt het?

In Mijn Account regel jij je verzekeringen makkelijk zelf. Heb je vragen over Mijn Account? Check hieronder de veelgestelde vragen en vind het antwoord op jouw vraag.

Mijn account: hoe werkt het?

Heb je vragen over Mijn Account?

We helpen je graag verder.

  • Hoe kan ik een Mijn Account aanmaken?

    Heb je een verzekering bij Allianz Direct?
    Dan hebben wij al een Mijn Account voor je aangemaakt. Je e-mailadres is je gebruikersnaam en je hebt geen wachtwoord nodig, want via e-mail of sms vraag je een eenmalige toegangscode op.

  • Waar vind ik mijn gebruikersnaam van Mijn Account?

    Je e-mailadres is je gebruikersnaam. Je hebt geen wachtwoord nodig, want via e-mail of sms vraag je een eenmalige toegangscode op.

  • Wat is Mijn Account en hoe werkt het?

    Mijn Account is het online portaal van Allianz Direct waar je makkelijk en snel alles voor je verzekering kan regelen. Als je bij ons verzekerd bent hebben wij automatisch een Mijn Account voor je aangemaakt. Log direct in met je emailadres; je hebt geen wachtwoord nodig omdat je een tijdelijke inlogcode ontvangt via email of sms.

    In Mijn Account kan je schade melden, je polis bekijken of aanpassen, je verzekeringspapieren downloaden en meer. Klik hier voor meer informatie.

  • Mijn e-mailadres is gewijzigd. Kan ik nu wel inloggen op Mijn Account?

    Ja! Als je jouw e-mailadres in Mijn Account hebt gewijzigd, kun je vervolgens met je aangepaste e-mailadres opnieuw inloggen op Mijn Account

    Is je e-mailadres nog niet aangepast in je Mijn Account? Log dan in met je oude e-mailadres en verander deze in je persoonlijke gegevens. Je kunt de code dan naar SMS laten versturen. Na het aanpassen kun je met je nieuwe e-mailadres inloggen.

     

  • Wat kan ik doen in Mijn Account?

    In Mijn Account kun je:

    • Je auto wijzigen
    • Een tweede auto verzekeren
    • Je hoofddekking verlagen of je aanvullende dekkingen wijzigen
    • Je eigen risico verhogen
    • Je kilometrage aanpassen
    • Je adres wijzigen
    • Je telefoonnummer en e-mailadres aanpassen
    • Je IBAN aanpassen
    • Je verzekering opzeggen of pauzeren
    • Schade melden

    Woonverzekering en reisverzekering

    Voor de woonverzekering en reisverzekering geldt dat je de dekking kunt laten aanpassen door contact met ons op te nemen via de chat. Wil je iets anders aanpassen, bijvoorbeeld de betaaltermijn? Ook dan kun je ons chatten. We zitten doordeweeks voor je klaar tussen 8.30 uur en 21.00 uur.

  • Hoe kan ik mijn inlognaam wijzigen?

    Je inlognaam is hetzelfde als je e-mailadres. Deze kan je aanpassen door in te loggen in Mijn Account

Vrouw thuis aan het relaxen

Staat het antwoord op jouw vraag er niet tussen?

We helpen je graag verder! Via de chat krijg je het snelst antwoord op al jouw vragen.

Was dit artikel nuttig?