Voor je verzekeringen bij Allianz Direct betaal je premie. Dat doe je Dat doe je maandelijks of jaarlijks. We helpen je graag bij het betalen van je premie en wat je kunt doen als betalen een keer niet lukt. Of je nu nieuw bent bij Allianz Direct of al langer klant bent, we vinden het belangrijk dat je weet hoe het betalingsproces werkt en dat je weet waar je terecht kunt als je hulp nodig hebt. Heb je vragen over ons betalingsproces, het automatisch afschrijven van je premie of lukt het niet om je betaling te voldoen? Neem dan gerust een kijkje en als je vragen hebt, staan wij voor je klaar!
Op zoek naar informatie over je betalingen?
We helpen je graag verder.
Wanneer betaal ik mijn premie?
De startdatum van de verzekering is de dag dat je je premie betaalt. Start je verzekering op de 5e van de maand, dan incasseren wij in het vervolg ook altijd op de 5e van de maand.
De premie wordt elke maand of elk jaar automatisch afgeschreven. Dit doen we met een Duitse IBAN, te herkennen aan de letters DE.
Mijn premie moet van een andere IBAN worden afgeschreven, hoe pas ik dit aan?
Je kunt je IBAN gemakkelijk aanpassen in Mijn Account onder ”Verzekering beheren” en dan “IBAN aanpassen”. Bij het invullen van je IBAN vink je ook meteen automatische incasso aan waarmee je bevestigt dat wij de toekomstige betalingen automatisch van je rekening mogen afschrijven.
Hoe betaal ik de premie voor mijn online autoverzekering?
We schrijven je premie elke maand of elk jaar automatisch af. Dit doen we met een Duitse IBAN, te herkennen aan de letters DE.
Let op: Voeg Allianz Direct (opnieuw) toe aan de goedkeuringslijst. Hiervoor heb je ons IncassantID nodig, dat is: NL66ZZZ29037929000. Zorg ook dat er in Mijn Account de juiste betaalmethode staat en dat je de checkbox voor de toestemming van je incasso aanvinkt. Dan kunnen wij voortaan de premie weer automatisch afschrijven.
Ik heb per ongeluk te veel geld overgemaakt. Wat nu?
Geen zorgen, we verrekenen dit automatisch met je volgende betaling. Betaal je je premie per jaar en wil je niet zo lang wachten? Stuur ons dan een bericht via de chat, rechtsonder in je scherm. We zitten doordeweeks voor je klaar tussen 8.30 en 21.00 uur.
Waar kan ik de facturen vinden voor mijn verzekeringspremie?
We maken geen losse facturen van de premies. Hoeveel je per maand of per jaar betaalt, zie je op je polisblad in Mijn Account. Ongeveer 5 dagen voordat de premie van je rekening wordt afgeschreven krijg je van ons een aankondiging van de afschrijving in je e-mail.
Vraagt je boekhouder toch om facturen aan te leveren? Dan kan je polisblad als factuur dienen. Voor de premie betaal je alleen assurantiebelasting, geen BTW. Hiervoor hoef je voor de belastingdienst geen facturen te tonen. Je kan dus prima je lasten aantonen met je polisblad. Kijk voor meer informatie op de website van de Belastingdienst.
Er is 2x snel achter elkaar premie afgeschreven, hoe kan dat?
Je betaalt je premie altijd voor de maand vooruit. Het kan dus voorkomen dat een premie incasso niet gelukt is, of doordat je door een wijziging aan je verzekering een hogere premie gaat betalen of voor andere betaalwijze hebt gekozen. Dit kan betekenen dat we kort na elkaar premie incasseren.
Hoeveel premie betaal ik als ik mijn verzekering aanpas?
Dit kun je zien in Mijn Account. Kies bij jouw verzekering voor Dekking wijzigen. Wil je alleen maar naar de premie kijken en nog niks aanpassen? Dan kun je de pagina gewoon wegklikken.
Mijn eerste premiebetaling is niet gelukt, wat kan ik doen?
De eerste premie voor je verzekering betaal je direct bij het afsluiten op de door jou gekozen manier. Daarna schrijven we je premie automatisch af. Als je voor de eerste betaling kiest voor automatische incasso, wordt dit pas een aantal dagen later van je rekening afgeschreven. Geen zorgen, je hebt direct dekking!
Het is belangrijk om je eerste premie te betalen. Als wij jouw eerste premiebetaling namelijk niet ontvangen, gaat jouw verzekering niet in en heb je dus geen dekking. Zorg er daarom voor dat je direct bij je aanvraag, of in ieder geval voor de ingangsdatum van de verzekering, je eerste premie betaalt. Heb je problemen met betalen? Neem dan direct contact met ons op. We kijken graag met je mee om je verder te helpen.
Als de eerste betaling niet gelukt is, ontvang je na 2 dagen een eerste herinneringsmail en na 15 dagen een tweede. In deze e-mails vind je een betaallink, waarmee je de eerste betaling alsnog kunt voldoen.
Lukt het binnen 24 dagen niet om de betaling te voldoen, dan sturen we je een bericht dat de verzekering niet is gestart. Zolang de eerste premie niet is betaald, zijn schades niet gedekt aangezien de verzekering niet is ingegaan. We kunnen je verzekering dan ook niet meer activeren.
Mijn premie wordt afgeschreven van een Duits rekeningnummer. Klopt dat?
Ja, geen zorgen. Wij hebben inderdaad een Duits rekeningnummer.
Kan ik de premie handmatig overmaken?
Wij schrijven je premie automatisch af via de door jou gekozen betaalmethode. Afhankelijk van jouw keuze gebeurt dit maandelijks of jaarlijks en dit gaat geheel automatisch. Hier hoef jij dus niks voor te doen! De premie handmatig overmaken is niet mogelijk, maar dus ook niet nodig.
Mijn maandelijkse premie wordt niet automatisch afgeschreven. Wat kan ik doen?
Soms lukt het niet om je (doorlopende) premie af te laten schrijven. Dit kan verschillende oorzaken hebben, bijvoorbeeld omdat het saldo op je rekening te laag is of omdat je een nieuw rekeningnummer hebt. Het kan zijn dat er iets is misgegaan met de toestemming voor de automatische incasso. Wanneer een betaling niet is gelukt, sturen wij je een herinnering via de mail met de vraag de betaling zelf te voldoen. Dit kan via de meegestuurde link of via je Mijn Account.
Let op: Voeg voor je volgende betalingen Allianz Direct (opnieuw) toe aan de goedkeuringslijst. Hiervoor heb je ons IncassantID nodig, dat is: NL66ZZZ290379290000.
Check ook altijd even in Mijn Account of je rekeningnummer goed staat voor je betalingen. Zet ook het vinkje voor je toestemming voor automatische incasso aan.
Hoe kan ik mijn betaaltermijn wijzigen van jaar naar maand, of andersom?
Je kunt je betaaltermijn nu dagelijks en direct zelf aanpassen via Mijn Account, zonder te hoeven wachten op het nieuwe verzekeringsjaar. Als je hulp nodig hebt, zijn we doordeweeks beschikbaar via chat van 8.30 uur tot 21.00 uur. Buiten deze tijden is de chatoptie niet zichtbaar.
Lukt het niet om je premie te betalen?
Het kan gebeuren dat het betalen van je premie voor je verzekering even niet lukt. Een situatie die iedereen kan overkomen. Of je nu maandelijks betaalt of voor het hele jaar vooruit, wij begrijpen dat er momenten kunnen zijn waarbij je wat extra hulp kunt gebruiken. Heb je hulp nodig bij het betalen van jouw premie? Hier vind je informatie over stappen die je zelf kunt nemen.