Woonverzekering opzeggen of wijzigen

Is er iets veranderd in jouw huis? Ben je bijvoorbeeld van plan om te verbouwen, ben je trotse ouder geworden of wil je andere gegevens wijzigen? Je regelt je woonverzekering wijzigen en opzeggen makkelijk zelf. Of bekijk de veelgestelde vragen hieronder.

Man thuis lezen

Woonverzekering wijzigen

Wil je jouw gegevens aanpassen? Via Mijn Account vind je het overzicht van jouw verzekering en informatie. Hier kun je makkelijk en snel zelf je gegevens aanpassen en verzekeringen toevoegen. Dit kan allemaal makkelijk en snel in Mijn Account. .

  • Je telefoonnummer en e-mailadres aanpassen
  • Je adres wijzigen, maar let op: voor je nieuwe adres moet je dan een nieuwe woonverzekering afsluiten, dit kan ook in je Mijn account.
  • Je IBAN aanpassen
  • Je polisblad downloaden
  • Een autoverzekering toevoegen
  • Een reisverzekering toevoegen

Wil je een andere wijziging doorgeven? Neem dan even contact met ons op, dan helpen we je graag verder. Of check de veelgestelde vragen hieronder voor meer informatie.

Woonverzekering opzeggen

We zien je natuurlijk liever niet vertrekken, maar als je jouw woonverzekering wilt opzeggen maken we het je wel zo makkelijk mogelijk. Je kunt je woonverzekering dagelijks opzeggen zonder opzegtermijn. Log in op Mijn Account en check de opzegoptie bij Mijn Verzekeringen

Kom je er niet uit? Dan helpen we je graag telefonisch verder via 010-2501109

Goed om te weten!

Je woonverzekering opzeggen is zo geregeld, maar zorg er wel voor dat je goed verzekerd blijft. Een Opstalverzekering is vaak verplicht bij je hypotheek. Een Inboedelverzekering is misschien niet verplicht, maar als er schade aan je inboedel is lopen de kosten snel op. Voorkom hoge kosten en zorg voor een goede woonverzekering – ook als je besluit je woonverzekering bij Allianz Direct op te zeggen. 

Veelgestelde vragen

Wij maken het je graag zo makkelijk mogelijk. Misschien hebben we jouw vraag al eens beantwoord. Staat 'ie er toch niet tussen? Dan helpen we je graag via de chat verder.

  • Moet ik mijn verhuizing doorgeven?

    Ja, als je gaat verhuizen of bent verhuisd horen wij graag wat je nieuwe adres is. Je kan je adres zelf wijzigen in Mijn Account bij Mijn gegevens. Dit betekent overigens niet dat je ook op je nieuwe adres bent verzekerd. Om je nieuwe adres te verzekeren zeg je de huidige woonverzekering op en sluit je een nieuwe woonverzekering af op je nieuwe adres. Dit regel je makkelijk zelf in Mijn Account.

    Als je groter bent gaan wonen is het misschien goed om je verzekering uit te breiden. Bij een kleinere woning heb je misschien minder dekkingen nodig, wat ook je premie kan verlagen.

  • Hoe kan ik mijn verzekering opzeggen?

    Natuurlijk zien we je niet graag vertrekken, maar we maken het je wel zo makkelijk mogelijk. Zo kun je dagelijks opzeggen en is er geen opzegtermijn. Je regelt dit via Mijn Account. Je vindt de opzegoptie bij Mijn Verzekeringen

    Kom je er niet uit? Dan helpen we je graag telefonisch verder via 010-2501109

    Was dit artikel nuttig?

  • Ik ben bij Allianz Direct verzekerd en ga verhuizen. Mijn oude huis is nog niet verkocht. Hoe verzeker ik dit?

    Ga je verhuizen? Geef dan je nieuwe adres aan ons door via Mijn Account

    Je woonverzekering gaat niet automatisch mee op je nieuwe adres. Om dit te regelen, zeg je de huidige woonverzekering op sluit je een nieuwe woonverzekering af op je nieuwe adres. Dit regel je makkelijk zelf via Mijn Account. Heb je tijdelijk twee woningen, zorg dan dat je beide woningen verzekerd zijn. Teveel betaalde premie krijg je altijd van ons terug.

  • Ik ga samenwonen, hoe zit het met de woonverzekeringen?

    Ontdek het in deze korte video.

  • Moet ik het doorgeven als ik ga verbouwen?

    Wordt de oppervlakte van je woonhuis door de aan- of verbouw vergroot met meer dan 20m2? Of plaats je een bijgebouw groter dan 20m2? Alleen dan hoef je dit aan ons door te geven. Open een Chat met ons. Je vindt de chat doordeweeks rechtsonderin in je scherm tussen 8.30 uur en 21.00 uur.

    Let goed op, want een verbouwing heeft gevolgen voor je verzekering. In deze korte video leggen we het uit. In de voorwaarden lees je wat we wel en niet vergoeden tijdens het aanbouwen of verbouwen van je woning. 

  • Ik ben trotse ouder geworden. Hoe geef ik de geboorte van mijn kind door?

    Gefeliciteerd met de geboorte van je kind! Is dit je eerste kind en heb je bij ons een inboedel-, opstal- of aansprakelijkheidsverzekering? Of heb je een reisverzekering bij ons? Chat ons dan om de geboorte door te geven. Wij passen dan de gezinssamenstelling op je verzekering aan. Je vindt de chat doordeweeks rechtsonderin in je scherm tussen 8.30 uur en 21.00 uur.

  • Hoe kan ik een reisverzekering afsluiten als ik al een woonverzekering heb?

    Allereerst: bedankt voor je vertrouwen in ons! Je kunt je een reisverzekering toevoegen door eerst in te loggen op Mijn Account. Scroll naar beneden en klik onder het kopje "meer verzekeringen" op reisverzekering. Na het afsluiten van de verzekering verschijnt de verzekering bij Mijn Verzekeringen.

  • Hoe kan ik een autoverzekering afsluiten als ik al een woonverzekering heb?

    Allereerst: bedankt voor je vertrouwen in ons! Je kunt je een autoverzekering toevoegen door eerst in te loggen op Mijn Account. Scroll naar beneden en klik onder het kopje "meer verzekeringen" op andere auto verzekeren. Na het afsluiten van de verzekering verschijnt de verzekering bij Mijn Verzekeringen.

  • Ik ga verhuizen naar het buitenland. Kan ik bij jullie verzekerd blijven?

    Nee, je kan alleen bij Allianz Direct Nederland verzekerd zijn met een Nederlands adres. Maar wij zijn een Europese verzekeraar! Er is ook een Allianz Direct in Duitsland, Italië en Spanje. Dus verhuis je naar één van deze landen dan loont het de moeite om een premieberekening te maken bij onze collega’s in het buitenland.

Was dit artikel nuttig?

Vrouw thuis aan het relaxen

Staat het antwoord op jouw vraag er niet tussen?

We helpen je graag verder! Via de chat krijg je het snelst antwoord op al jouw vragen.